Wednesday, January 12, 2011

suhtlemispsühh


Õpin suhtlemispsühholoogia eksamiks ja see on nii põnev ja sobiv.

"Armastuse teooriad toetavad ideed, et iga inimese kogemus on unikaalne."
Noh, ma tean ju tegelt seda, aga ometi on tore seda niimoodi kirjutatuna näha. Ma küll küsin inimestelt, kes minust täiesti teistmoodi mõtlevad nõu ja kasutan seda, kuna nii on vist lihtsam ja samas nad annavad hoopis teistsuguseid vastuseid ja aitavad mind kaa.

"Kui X-i seostatakse füüsiliselt atraktiivse inimesega, võib see omakorda head valgust ka X-le heita. Nt. ilmub X väga kena kaaslasega seltskonda, mis omakorda viib mõtted X-le kui "vägevale," kes sellise ilusa inimese lähedane."
Noh, minu eluaegsed sõprussidemed on reeglina ilusate ja toredate ja populaarsete inimestega. Parim näide on vist mu eksBFF, keda ma tegelt võin tänada selle eest, et ta andis mulle tugeva enesehinnangu boosti ja tänu kellele ma julgen inimestega suhelda, kes tunduvad minu liigast väljas.

"Inimese muudab mõjutatavaks sõltuvus teisest inimesest."
Story of my life, people! Väga täppis lause, igastahes.

Ja siis mu lemmik:
"Atributsioonivigadeks nimetatakse vigu, mis tehakse teise inimese käitumise motiivide subjektiivsel tõlgendamisel omistades käitumisele valesid põhjuseid."
Minu pidev mistake. Eeldan, et inimesed ei taha minuga kokku saada, kuigi tegelt on asi selles, et neil ei ole aega. Suurim näide on see, et Hardo terve aasta siin elas ja ma tugevalt kõiki tema teguviise üle mõtlesin, kuigi tegelikult olid olemas lihtsad ja loogilised seletused kõigele.

Suhtlemispsühholoogia on selline aine, mis paneb mind jälle psühholoogiat armastama ja tänu millele ma leian, et tegin erialaselt õige valiku siiski :)
(Huvitav, kas eksam on ka nii lihtne või on see mingi ilge trikikas ja ma homme kell kaks nutan jälle, et miks ma rohkem ei õppinud?)

No comments: